Contact: 0728 433 533 | 0371 127 827

Articole

Feb 23, 2018

Ședințele de logopedie – cum se desfășoară și care sunt beneficiile

Există în continuare foarte multe prejudecăți legate de mersul împreună cu cel mic la psiholog sau logoped. Părinților le este greu, uneori, să accepte că propriul copil întâmpină anumite dificultăți pentru care ar putea avea nevoie de ajutorul unui specialist. Dar dacă apelezi la un psiholog sau la un logoped la momentul potrivit adultul de mai târziu îți va mulțumi. Psihologul Infant Kineto Clinic, Monica Borugă, împărtășește cu noi din culisele minunatei lumi a logopediei: 

            În ședințele de logopedie ținem cont în primul rând de nivelul de dezvoltare al copilului și de vârsta cronologică a acestuia. Fiind o întâlnire cu caracter terapeutic recuperativ- corectiv, pe parcursul unei ședințe se întâmplă următoarele:

1.      Dobândire/ acumulare / prelucrare de informație, adică educație cognitivă. Aceste activități se desfășoară cu un pronunțat caracter ludic. Jocul cu obiecte le dezvoltă copiilor percepțiile (formă, mărime, culoare, greutate), le dezvoltă capacitatea de observație, ”jocul fiind cea mai eficientă cale de stimulare cognitivă, în cazul copiilor”.

2.       Ludoterapia - forma caracteristică de reflectare a realității înconjurătoare este, pentru copil,  jocul,  acesta reprezentând activitatea lor dominantă.

3.      Socializare și activități ocupaționale, care solicită coordonare oculo-motorie, tactul, sensibilitatea. Conformându-se regulilor jocului, copiii își formează însușirile voinței, răbdarea, perseverența, stăpânirea de sine ( U. Șchiopu, E. Verza, 1981). În plus, se înlesnește  formarea personalității adaptative și integrative a copilului .

            Logopedul are multe opțiuni, fără să credem că unele sunt mai eficiente decât altele. Copiii sunt foarte diferiți între ei, așa că și evaluarea și tratarea dificultăților este adaptată fiecărei personalități în parte. Fiecare ședință  este gândită să  răspundă nevoilor de dezvoltare ale copilului, de formare a personalității lui, de participare activă la viața de familie, școală, societate.